L’aplicació de la intel·ligència artificial en el món de la comunicació ha obert una finestra d’oportunitats, amb una escletxa prou fosca de reptes. Les comunicadores tenen a la seva disposició eines que redacten contingut amb pocs segons. Les periodistes poden accedir a programari que genera imatges automàtiques, i que ja han ocupat portades de diaris nacionals i internacionals. On està la frontera entre eines per facilitar la feina als periodistes, i eines per substituir als periodistes? Com afecta l'ús d’aquestes eines al rigor periodístic i a la desinformació? Què està passant en les redaccions catalanes?
Fa uns anys es reflexionava sobre com les xarxes socials substituirien la tasca periodística, convertint a totes les persones en comunicadores i creadores de contingut. Què suposa la normalització de la intel·ligència artificial pel sector de la informació i la comunicació? Quin efecte té en el periodisme aplicar eines que faciliten tecnocorproacions irrespectuoses amb la privacitat i els drets de les persones? Tornarem a entonar «video killed the radio star»?
En aquesta sessió comptem amb Patricia Ventura, (Link externo) doctora en ètica, intel·ligència artificial i comunicació i consultora de comunicació estratègica, Judith Membrives (Link externo), tècnica de digitalització a Lafede.cat, Carles Planas Bou (Link externo), periodista tecnològic a El Periódico, i Enric Borràs (Link externo), subdirector del Diari ARA.
Més entrades d'Esdeveniments
Comentaris