Passa al contingut principal

Tancar les bretxes de gènere als sectors estratègics de la ciutat de Barcelona. Barcelona Activa

La participació de les dones és un element clau tant del creixement econòmic com de l’índex de desenvolupament d’una societat, ja que augmenta l’autonomització femenina. Les dones barcelonines destaquen pel seu alt nivell de participació en l’economia. El 58,8% de dones a Barcelona de més de 16 anys estan actives econòmicament, fet que representa un nivell més alt que el de la mitjana nacional (53,73%) i només es veuen igualades per Madrid, on el 58,54% participen en el mercat laboral.

Gràcies a aquesta alta taxa d’activitat, tot i que encara és inferior a la taxa d’activitat masculina (64% el 2021),  la bretxa de gènere en aquest àmbit s’ha reduït de manera significativa i ha baixat del 20% el 2008 al 8% el 2021.

De la mateixa manera, s’adverteix que el nivell d’ocupació de les dones de més de 16 anys a Barcelona (54,6% el 2021)  és més elevat que la mitjana nacional femenina (45,82%)  i que la d’altres ciutats com Madrid (51,96%)  o València (46,3%). A més, també té un efecte positiu en el tancament de la bretxa de gènere en aquest àmbit, on s’observa que aquesta va baixar del 26,5% el 2008 fins al 9% el 2021.

Aquest alt nivell de participació de les dones en l’economia de Barcelona es veu reflectit en un nivell baix de desocupació femenina. Les dades indiquen que la taxa de desocupació a Barcelona el 2021 va ser del 7,2 % , valors inferiors a la mitjana nacional (16,71%) i també a la taxa de desocupació femenina d’altres ciutats com Madrid (12,59%) o València (13,5%)

Informe

Més entrades d'Igualtat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Construeix la teva estratègia de sostenibilitat incorporant els ODS. Accio

En aquesta sessió coneixeràs metodologies que pots implementar a la teva empresa per impulsar la innovació i l’estratègia empresarial incorporant els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Els ODS són els 17 objectius de desenvolupament sostenible que ha definit l’Organització Mundial de les Nacions Unides (ONU). Aquests objectius s'han d'haver assolit l’any 2030 per garantir la sostenibilitat del planeta. Connecta't a aquesta sessió per entendre millor els ODS, les oportunitats de negoci que se'n deriven, com establir aquests objectius, les fites i els indicadors d'acompliment i com integrar, comunicar i reportar aquests objectius en l'estratègia empresarial. Aquest webinar forma part del Programa ProACCIÓ Green d'impuls a la innovació empresarial per combatre el canvi climàtic i avançar cap a la circularitat, i es duu a terme en col·laboració amb el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i el Fons Climàtic de la Generalitat de Ca

Scaleup Talk amb Avi Meir de Travelperk: preguntes a un unicorn català

En l'Scaleup Talk de gener comptem amb Travelperk, un dels 6 unicorns catalans (startup valorada en més de mil milions d'euros), juntament amb Letgo, Glovo, Edreams, Adevinta, Wallbox i eDreams. Des del 2019, Travelperk ha multiplicat per quatre els ingressos i ha duplicat la taxa d'adquisició de clients. Té un equip de +900 persones, la seva seu és a Barcelona i té oficines a Londres, Birmingham, Berlín, Chicago i Miami. En aquesta sessió presencial comptarem amb la participació d'un dels tres socis fundadors, l’Avi Meir i també CEO de Travelperk. Aquest israelià llicenciat en psicologia a la Sorbona va triar Barcelona el 2015 per instal·lar la companyia que havia creat amb Javier Suárez i Ron Levin, a qui havia conegut treballant a Booking. En acabar la sessió, podràs plantejar-li les teves preguntes. Quan: Dijous, 26 de gener del 2023 de 10.00 h a 11.00 h Més informació Més entrades d' Esdeveniments

Ayudas públicas para la promoción del sector del videojuego y de otras formas de creación digital

Concesión de ayudas públicas para la promoción del sector del videojuego y de otras formas de creación digital, y se aprueba la convocatoria 2022 y 2023.  Las ayudas para la promoción del sector del videojuego y otras formas de creación digital tienen por objeto el apoyo al ecosistema del videojuego y de la creación digital, fomentando proyectos que contribuyan a alguna de las siguientes finalidades: a) Promover las inversiones que permitan el desarrollo, producción, edición, distribución y/o comercialización de proyectos del sector del videojuego y de otras formas de creación digital, así como la mejora de la calidad de la oferta de los mismos. b) Incrementar la generación de empleo fomentando el desarrollo, la profesionalización y la vertebración del sector, así como fomentar la presencia de la mujer en la industria e impulsar la consecución de la igualdad de género. c) Aumentar la visibilidad de los videojuegos españoles y de otras formas de creación digital en los principales merca