Passa al contingut principal

UN Volunteer in Social Media

Eligibility criteria

Candidate age: between 18 and 29 throughout the entire duration of their assignment. Nationals of the country of assignment are not eligible, except the assignments in Headquarters duty stations.

Description of task

Under the guidance of the United Nations Secretary-General’s Envoy on Youth, the UN Youth Volunteer will undertake the following tasks:


  • As part of a team, the youth volunteer will support the coordination of social media coverage of important events; support liaison function with news and publications agencies, public relations firms, internal and external partners of the office
  • Support the creation and management of the Social Media accounts of the Youth Envoy and work on new and existing social media campaigns and initiatives.
  • Specifically highlight the integration of youth and youth volunteers in UN field operations across all UN pillars (development, peace and security, human rights, humanitarian), including in joint initiatives (e.g. in the framework of projects under the Peacebuilding Fund, the SDG Fund, the UNDP-DPPA Joint Programme, the Spotlight Initiative, etc.)
  • Using relevant computer software, assist with creating designs in appropriate format for promotional and other material, e.g. brochures, presentational materials, announcements, video and audio material, catalogues, etc.; ensure that photos, graphics, etc. are appropriate and conform to UN standards.
  • Assist in the production and editing of video/film projects, podcasts, radio programmes or website projects; track all production material; produce scripts, cue cards, etc., select and catalogue sound and visual materials for inclusion in productions, and obtain requisite clearances and copyrights; coordinate scheduling of commercial and internal production facilities; direct studio recordings and/or evaluate audio quality of recordings for inclusion in programmes
  • Research, compile and organize information and reference materials from various sources for reports, work plans, studies, briefings, meetings/conferences, etc.
  • Proofread documents and edit texts for accuracy, grammar, punctuation and style, and for adherence to established standards for format
  • Assist in the maintenance of websites by scanning, converting and posting a variety of documents onto the site.
  • Assist in the preparation of presentation materials using appropriate technology/software.
  • Maintain calendar/schedules; monitor changes and communicate relevant information to appropriate staff inside and outside the immediate work unit.
  • Perform data entry and extraction functions.
  • Review, record, distribute and/or process mail and other documents; follow-up on impending actions.
  • Update and maintain large distribution lists; monitor, prepare and distribute various materials, reports, where possible using electronic formats; handle arrangement for printing and translation as necessary; coordinate shipment arrangements, courier services, etc.
  • Maintain files (both paper and electronic) and databases for work unit.
  • Assist in providing software and office equipment support.
  • Perform other duties as required


DEADLINE 20.02.2020

Més informació

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Prepara els fòrums i esdeveniments de reclutament

La participació en un fòrum o en altres esdeveniments de reclutament serà més profitosa si la preparem adequadament.
Que fer abans de l'esdevenimentCal que tinguem preparades i si s'escau ajustades als nostres interlocutors dues eines de presentació:

El currículum. Aquest document l'utilitzarem segur, ja que els reclutadors els recullen. Cal que el cv ressalti aquelles dades que considerem més interessants del nostre perfil. Penseu si cal fer ajustos en funció de a penseu entregar-lo i organitzeu clarament el material per tal de no cometre errades

La presentació. En alguns casos tindreu l'oportunitat de mantenir una breu conversa amb els reclutadors. Tingueu pensat, i fins i tot assajat, el que voleu explicar. Penseu quins trets voleu destacar de vosaltres mateixos i tingueu també pensades algunes preguntes sobre la companyia.

Altres coses que convé que facis abans de l'esdeveniment es informar-te sobre les empreses que hi participen. Consulta la seva web i si cal parl…

Estem confinats, però més actius que mai

Les dues primeres setmanes de confinament, les hem aprofitat per feina administrativa endarrerida, organitzar-nos i prendre el pols a les eines de Google Suite que acabem d'estrenar a la Universitat Politècnica de Catalunya.

Una de les eines amb les quals calia familiaritzar-se és Google Meet. Les primeres proves han funcionat força bé i ara ja estem en condicions de oferir-vos assessorament des de casa.

Si voleu aprofitar el temps de confinament per resoldre algun dubte relacionat amb cerca de feina o decisions de carrera professional, podeu reservar dia i hora en aquest enllaç.

L'activitat s'emmarca dins el Programa d'orientació i millora de l'ocupabilitat i està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, amb càrrec als fons del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

Oferta pública 29/03/2020

1 plaça de Coordinador de la Taula per a la Gestió Sostenible de la Ramaderia d'Osona / Universitat de Vic (UVic)

Borsa de treball de places de Secretari interventor del Servei d'Assistència Tècnica / Consell Comarcal de la Segarra

1 plaça de Secretari interventor / Ajuntament de Brunyola i Sant Martí Sapresa

1 plaça de Titulat superior enginyer industrial al Centre Penitenciari Brians 1 / Generalitat de Catalunya - Departament de Justícia