L'estudi inclou una radiografia de les principals empreses i agents de l'entorn del sector de productes infantils a Catalunya, un ecosistema cross-sectorial que treballa de manera col·laborativa per a la infància. També analitza les principals tendències mundials i presenta un recull d'oportunitats de negoci per a les companyies catalanes.
The EU aims to be climate-neutral by 2050 – an economy with net-zero greenhouse gas emissions. This objective is at the heart of the European Green Deal and in line with the EU’s commitment to global climate action under the Paris Agreement. Businesses, including SMEs, will play a vital part in achieving this ambitious target. For a business, reaching net-zero emissions means achieving a state in which the activities within the company’s value-chain result in no net impact on the climate from GHG emissions. Developing action plans, setting intermediate targets, publishing annual reports, and providing clarity about the scopes of emissions covered enhances the credibility of net-zero emission targets and the journey towards achieving them.
1r Informe sobre Transformació Social a CatalunyaEl 1r informe sobre Transformació Social a Catalunya desgrana de manera exhaustiva l’entorn de la transformació social a l’entorn digital català. Destaca, entre d’altres mètriques, dades generals, persones i organitzacions referents i les tendències en les temàtiques: transformació i canvi social, sostenibilitat i mediambient, economia social, ètica i justícia social, feminismes i LGTBIQ+, riquesa i pobresa, salut i educació.
Les reflexions finals es resumeixen en sis punts principals:
1. La conversa sobre transformació social és molt àmplia i variada, això dedueix que es tracta d’un terme transversal que inclou moltes paraules clau (igualtat, salut, educació, gènere…).
2. Les persones són el centre de tota la conversa sobre transformació social analitzada. Els col·lectius, entitats, organitzacions o associacions són la manera d’organitzar totes les propostes i reclams de la societat.
3. Els termes “transformació social”, “canvi social” o “valors” són emprats per esferes polítiques i socials amb ideologia progressista i d’esquerres. Pràcticament, tota la conversa es porta a terme entre usuaris que discuteixen sobre idees de caire transformador.
4. La participació, l’activisme, la denúncia i la reivindicació són elements essencials per aconseguir una millor representació dels drets exigits per la societat transformadora. Al carrer, a les entitats o a les xarxes socials, es ón es porta a terme la transformació social.
5. L’esfera política, concretament, els partits polítics i els seus dirigents són acusats d’utilitzar la nomenclatura relacionada amb la transformació social per atraure nous votants, per blanquejar la seva imatge.
6. L’economia social i solidària ha de ser una de les eines per aconseguir una societat més igualitària, on valors com el feminisme, la sostenibilitat, la justícia, la solidaritat o l’escolta activa siguin respectats. En aquest sentit, les entitats com cooperatives o organitzacions sense ànim de lucre van ben encaminades.
Més posts de Material per conèixer l'entorn
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada