Informe El sector 'Beauty' a Catalunya

Catalunya es consolida com el hub de la bellesa del sud d'Europa amb una facturació de més de 4.700 milions d'euros

Un informe recent d'ACCIÓ destaca la fortalesa d'un sector que compta amb prop de 600 empreses, genera més de 19.000 llocs de treball i es posiciona com un referent internacional en exportacions i innovació.

El sector de la bellesa a Catalunya gaudeix d'una salut de ferro. Segons l'informe "El sector 'Beauty' a Catalunya" publicat per ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat de Catalunya, la indústria catalana de la cosmètica, la perfumeria i la higiene personal es consolida com un dels principals motors econòmics del país, assolint una facturació agregada de 4.717 milions d'euros. Aquesta xifra representa el 57% del total de l'Estat espanyol i subratlla el paper de Catalunya com el principal hub de la bellesa del sud d'Europa.

El teixit empresarial del sector està format per 596 empreses, que donen feina a 19.125 persones. Aquestes companyies no només destaquen pel seu volum de negoci, sinó també per la seva clara vocació internacional. Les exportacions catalanes de productes de bellesa van assolir els 2.659 milions d'euros, la qual cosa representa més de la meitat de la facturació total del sector i el 61% de les exportacions espanyoles en aquest àmbit. Els principals mercats receptors són països de la Unió Europea com França, Alemanya i Portugal, però també mercats estratègics com el Regne Unit, els Estats Units i Mèxic.

Un sector diversificat i en constant evolució

L'informe d'ACCIÓ detalla la distribució del negoci en tres grans àmbits. El segment de la higiene personal lidera el mercat amb un 42% de la facturació, seguit de prop per la cosmètica (cura de la pell i maquillatge), que representa un 36%, i finalment, el sector dels perfums, que acapara el 22% restant. Aquesta diversificació permet al sector adaptar-se amb agilitat a les noves demandes dels consumidors.

El document posa de manifest les principals tendències que estan transformant la indústria. La sostenibilitat i la demanda de productes naturals i ecològics són un dels principals vectors de creixement. Els consumidors valoren cada vegada més la transparència en els ingredients, els envasos reciclables i les pràctiques de producció respectuoses amb el medi ambient.

La digitalització és un altre dels grans catalitzadors del canvi. El comerç electrònic ha obert noves vies de comercialització i ha permès a les marques establir una relació més directa amb els seus clients. Així mateix, la tecnologia impulsa la innovació en el desenvolupament de productes, amb un enfocament creixent en la personalització i l'ús de la intel·ligència artificial i la biotecnologia per crear solucions a mida per a cada tipus de pell i necessitat.

Amb una base empresarial sòlida, un fort component exportador i una clara aposta per la innovació i la sostenibilitat, el sector de la bellesa a Catalunya es projecta cap al futur amb optimisme, preparat per continuar competint i liderant en un mercat global cada vegada més exigent.

Descarrega l'informe

Més posts de Mercat de treball

Entrada destacada

Properes activitats UPC Alumni. Serveis gratuïts per a alumnat i alumni de la UPC

Entrevistes d'assessorament Reserva la teva cita En línia Presencial Biblioteca Rector Gabriel Ferraté Presencial EEBE Activitats UPC Al...