Passa al contingut principal

Cicle de Seminaris OEIAC "IA i presa de decisions ètiques"

La intel·ligència artificial juga un paper cada cop més important en la presa de decisions. Això planteja qüestions importants sobre la responsabilitat, la rendició de comptes o la transparència i, és clar, sobre la qualitat de les decisions i el seu impacte individual i col·lectiu. De fet, planteja una pregunta clau: ens treu el poder de decisió la IA o bé aquesta representa una nova manera d’aprofitar el nostre poder de decisió? Sabem que els algorismes de la IA són una recepta digital, amb una llista de regles per aconseguir un resultat que ens pot augmentar capacitats però també ens pot fer perdre autonomia en la presa de decisions. 

Com a conseqüència, l’avaluació i supervisió dels sistemes d’IA és fonamental no tan sols per resoldre problemes sociotècnics sinó per garantir que les decisions públiques i privades basades en IA respecten uns principis ètics fermament arrelats i alineats amb les expectatives de les societats democràtiques.

Amb aquesta finalitat, el nou cicle de seminaris de l’OEIAC aborda, des de diferents disciplines, algunes de les principals consideracions ètiques i d’impacte social connectades amb l’ús i implantació de la IA en la presa de decisions en organitzacions tant públiques com privades.

Aquest cicle està dirigit a tothom que tingui interès sobre el rol creixent de la IA en la presa de decisions tant en l’àmbit públic com privat.

L'accés a tots els seminaris és gratuït i es retransmetran a través del canal de Youtube de la Universitat de Girona

Programa

17 de maig (17h): ¿Deben temer las democracias a la inteligencia artificial?

Seminari a càrrec de Daniel Innerarity. Catedràtic de Filosofia Política, investigador “Ikerbasque” a la Universidad del País Vasco i titular de la càtedra Inteligencia Artificial y Democracia al Instituto Europeo de Florencia.


14 de juny (17h): Fairness and Transparency in Ranking

Seminari a càrrec de Carlos Castillo. ICREA Research Professor a la Universitat Pompeu Fabra i líder del Grup de Recerca sobre Web Science and Social Computing.

19 de juliol (17h): ‘Ubiquitous accessibility’: radically re-imagining optimisation and personalisation

Seminari a càrrec de Alexa Hagerty (University of Cambridge, Leverhulme Centre for the Future of Intelligence, Centre for the Study of Existential Risk) i Louise Hickman (Research Associate at the University of Cambridge, Minderoo Centre for Technology and Democracy).

13 de setembre (17h): TBA

Seminari a càrrec de Lucia Velasco. Directora del Observatorio Nacional de Tecnología y Sociedad (ONTSI).

27 de setembre (17h): Inteligencia Artificial para los Objetivos de Desarrollo Sostenible: una perspectiva de política pública feminista

Seminari a càrrec de Wanda Muñoz. UNESCO – Experta en Inclusión, Asistencia a Víctimas y Desarme Humanitario, Red de Seguridad Humana en América Latina – SEHLAC.

11 d’octubre (17h): Aspectes ètics, legals i socials de la intel·ligència artificial aplicada a l’àmbit de la salut: BIODATAÈTICA

Seminari a càrrec d’Itziar de Lecuona. Directora de l’Observatori de Bioètica i Dret a la Universitat de Barcelona.

25 d’octubre (17h): Desmitificant la intel·ligència artificial: Com es vulneren drets fonamentals?

Seminari a càrrec d’Ana Valdivia. Investigadora postdoctoral a la Universitat King’s College London (UK).

Formulari d'inscripció

Més entrades de Formació

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Oferta pública 27/09/2023

  Ajuntament de Sant Pere Pescador 1 plaça d'Arquitecte Fundació i2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya 1 plaça de Smart Networks R&D Engineer Fundació i2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya 1 plaça de Smart Networks Researcher Ver más Fundació i2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya 1 plaça de Junior 6G Researcher More information Generalitat de Catalunya - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) 1 plaça de Tècnic especialitzat de projectes de material mòbil Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) 1 plaça de Postdoctoral researcher at the Bioinspired Interactive Materials and Protocellular Systems Research Group Institut de Recerca Biomèdica (IRB) 1 plaça de Senior/Principal HPC Engineer Síndic de Greuges de Catalunya 1 plaça de Tècnic de contractació en reforç Universitat de Barcelona (UB) 1 plaça de Professor titular a l'Àrea de coneixement: Enginyeria Química

Oferta pública 28/09/2023

  Ajuntament de Barcelona - Barcelona Cicle de l'Aigua, SA 1 plaça de Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals Ajuntament de Soses Borsa de treball de places de Secretari interventor Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC) 1 plaça de Researcher position in the Packet Optical Networks and Services Research Unit Generalitat de Catalunya - Agència Catalana de l'Aigua (ACA) 1 plaça de Tècnic superior especialista Generalitat de Catalunya - Agència Catalana de l'Aigua (ACA) 1 plaça de Tècnic superior especialista Generalitat de Catalunya - Agència Catalana de l'Aigua (ACA) 1 plaça de Tècnic superior especialista Generalitat de Catalunya - Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural 1 plaça de Diplomat, enginyer tècnic agrícola a la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia Generalitat de Catalunya - Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) 3 places de Tècnic superior a la Intervenció Delegada Institut de Bioenginyeria d

Jornada TEX & TECH by Reimagine Textile, la jornada d’innovació del sector tèxtil català

El proper 18 d’octubre no et perdis la sessió “TEX & TECH by Reimagine Textile,  la jornada d’innovació del sector tèxtil català” organitzada per l’Ajuntament de Mataró, el Tecnocampus i Eurecat, co-liders del programa Reimagine Textile. Aquesta jornada és una oportunitat única per explorar l’impacte que està tenint la intel·ligència artificial a la indústria tèxtil i descobrir quines són les tendències que es comencen a dibuixar. També permetrà connectar amb experts i empreses líders en aquest sector i descobrir noves propostes de la mà dels finalistes dels Premis Reimagine Textile 2023. Més informació Més entrades d' Esdeveniments