Passa al contingut principal

Noves tecnologies com a instrument per al canvi social: de la bretxa digital als social media. Moviments socials antiglobalització

Classe oberta en streaming del Màster en desenvolupament, cooperació i acció comunitària de la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés - URL

La sessió té com a objectiu que els estudiants puguin endinsar-se en la cooperació al desenvolupament des d’un vessant que explori la relació amb les noves tecnologies. En una primera aproximació, els estudiants veuran els diferents aspectes al voltant de l’origen i les dimensions relacionades amb les noves tecnologies i el desenvolupament (com la capacitat de transformació social de les TIC per al desenvolupament, ICT4D), així com les principals formes en què la tecnologia pot contribuir als objectius de desenvolupament sostenible (ODS), per a la reducció de desigualtats i la lluita pel canvi climàtic, entre d’altres. En una segona part, s’analitzarà el concepte de bretxa digital i s’il·lustrarà amb diversos exemples internacionals vinculats a la cooperació per al desenvolupament. Així mateix, es descriurà la situació actual de bretxa digital en què es troba el món global atenent les realitats dels països desenvolupats (el nord) i els països en vies de desenvolupament (el sud). En una tercera part, els estudiants exploraran la relació entre els social media i la cooperació al desenvolupament, aprofundint sobre les dues cares de la tecnologia per al desenvolupament, amb el seu vessant alliberador i repressor, mitjançant l’anàlisi de casos específics. D’altra banda, també descobriran aspectes clau dels social media i de les ONGD, per poder comprendre algunes idees relatives a la comunicació per al canvi social. Finalment, l’assignatura culminarà amb una exploració pràctica d’alguns projectes de cooperació al desenvolupament que il·lustraran la relació entre les noves tecnologies per al desenvolupament i la seva capacitat per a la transformació social.

A càrrec del Dr. Joan-Andreu Rocha Scarpetta, degà i docent de la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL, expert en comunicació intercultural i geocultura, és professor convidat de diferents universitats internacionals d'Itàlia i Iran. Membre del Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa de la Generalitat de Catalunya, també coordina el projecte “Fons filmogràfic de les religions” de la Direcció General d'Afers Religiosos de la Generalitat.

Entorn virtual. Inscriu-t’hi i rebràs una invitació per unir-t’hi (plataforma Teams)

Quan: 20.05.22 16:00 h

Més informació

Més entrades de Formació

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Oferta pública 27/06/2022

1 plaça de Grant officer - Project Management Department / Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l'Enginyeria (CIMNE) 1 plaça de Research engineer for multiphysics software development for industrial problems involving fluid and bulk solid dynamics / Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l'Enginyeria (CIMNE) 1 plaça de Gestor d'enginyeria de sistemes d'informació de l'Àrea d'Entrega de Servei de Sistemes d'Informació / Generalitat de Catalunya - Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) 1 plaça de Gestor - Enginyer DevSecOps / Generalitat de Catalunya - Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) 1 plaça de Tècnic mitjà de Projectes de Material mòbil / Generalitat de Catalunya - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) 1 plaça de Support Technician / Institut Català d'Investigació Química (ICIQ) 1 plaça d' Enginyer tècnic en intel·ligència artificial per aplicacions en observació

BECAS FUNDACIÓN UNIVERSIA | NESTLÉ INTECH

Fundación Universia y Nestlé lanzan 3 becas, de 3.000 mil euros cada una, para  estudiantes universitarias con discapacidad  con un perfil STEM, que les permitirá mejorar sus competencias digitales con el fin de poder optar a un mayor número de oportunidades laborales una vez finalizado el Programa. Podrán ser beneficiarios de este Programa las personas con discapacidad igual o superior al 33% que sean españolas o residentes en España que, además, satisfagan los criterios de selección siguientes: Acreditar una discapacidad igual o superior al 33%. Ser mayor de edad. Tener nacionalidad española o ser residente en España. Disponer de una acreditación de inglés nivel B1 (MCER) o superior. Estar estudiando formaciones de grado o máster o ser graduado en titulaciones STEM (matemáticas, estadística, ingenierías, IoT, informática o similares) Estar matriculado en una formación en 2022. Idiomas requeridos: Inglés (Intermedio) Termini per sol·licitar:  30/06/22  23:00 (GMT+02:00) Més informació

Oferta pública 28/06/2022

1 plaça de Processor design engineer - PhD Part-time (RE1) / Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) 1 plaça de Web developer - Document Management System engineer (RE1) / Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) 1 plaça de Junior Workflows Engineer (RE1) / Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) 1 plaça d' Exascale Supercomputers Design Verification Engineers (RE1-2-3) / Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) 1 plaça de Junior Research Engineer (RE1) / Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) 1 plaça de Junior Developer position on Linux kernel development - MEEP project (RE1) / Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) 1 plaça de Project manager del Projecte SwitchMED II Fase / Generalitat de Catalunya - Agència de Residus de Catalunya (ARC) 1 plaça de